sobota, 17 czerwca 2017

Książkowa Sobota - Jacek Getner "Pan Przypadek i fioletowoskórzy"

Cześć Wam :)
Ostatnio pomimo choroby zaczytywałam się w kolejnych losach detektywa Przypadka i chcę Wam o nich trochę opowiedzieć. Zapraszam.




Książka ma wygodną czcionkę i 246 stron.

Podobnie jak w poprzednich częściach o Jacku mamy w książce trzy rozdziały. Jednak różni się od innych, ponieważ pomimo, że do rozwiązania są trzy różne sprawy to w każdej z nich mamy tych samych bohaterów. Mianowicie w tej części słynny detektyw nawiązał komitywę z bezdomnymi. Żadnej zagadki wyjątkowo nie udało mi się rozwikłać. W pierwszym rozdziale zatytułowanym: "Winetu i Old Spejs" poszukujemy zaginionej bezdomnej. Wcale nie spodziewałam się kto jest winny i czy bohaterka na prawdę zniknęła. Kolejny rozdział: "Wszyscy jesteśmy winni" opowiada o pobiciu i kradzieży złomu bezdomnemu. Detektyw zostaje poproszony o pomoc w odnalezieniu sprawcy. Wystąpiło w tym rozdziale tylu bohaterów, że sama nie wiedziałam, kogo podejrzewać. Ostatni rozdział zatytułowany: "Świentoszek" dotyczył występowania rzadkiego gatunku owadów w pobliżu budowy bloku mieszkalnego. Działka znajdowała się w pobliżu ulubionego skupu złomu bezdomnych. Tu miałam dylemat czy winny okaże się deweloper a czy ekolog. Cały czas książkę umilają wstawki z życia rodzinnego Jacka oraz jego przyjaciela Błażeja.

Książka poprzez włączenie bohaterów w różne sprawy czyta się jeszcze ciekawiej. Sama nie wiem, kiedy kartki się przewracały. Razem z bohaterami szukałam rozwiązań, lecz się nie udało. Z każdą kolejną częścią podoba mi się coraz bardziej. Aż chciałabym więcej. Na koniec cytat, który mnie zainteresował:

"Biedny chłopcze - pomyślała pani Bamber - Jeśli kobieta jest zakochana, to gdyby nawet się dowiedziała, że jej ukochany jest diabłem wcielonym, to i tak jej to nie zainteresuje".
Dziękuję autorowi za możliwość przeczytania książki i zapraszam na jego fanpage - klik.

Książkę zgłaszam do wyzwania: "Czytam, bo polskie" i "Czytam, ile chcę".
Zachęciłam Was choć trochę do sięgnięcia po przygody detektywa Jacka Przypadka?
Pa ;)

3 komentarze:

  1. Mnie zachęciłaś. Muszę w końcu nadrobić!

    OdpowiedzUsuń
  2. To chyba najlepsza recenzja skoro piszesz, że chciałabyś więcej 💪🏻

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest kilka książek które po twoich recenzjach chciałabym przeczytać ale gdyby nie To że brakuje mi czasu to pewnie większą część już bym przeczytała. Skoro wszystkie części tak wciągają to warto po nią sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Lifestyle by Agnieszka , Blogger