sobota, 18 marca 2017

Książkowa Sobota - Joanna Glogaza - "Slow life. Zwolnij i zacznij żyć."

Hej, hej :)
Czytam cały czas. Książkę Joanny Glogazy miałam okazję czytać dzięki book tour'owi w grupie Madzi"Przeczytaj & podaj dalej", do której Was gorąco zapraszam. Jednak teraz parę zdań o samej pozycji. 



Jak już pewnie wiecie nie przepadam za poradnikami. Jednak czasem trzeba się przemóc, tym bardziej, że książka ta mocno kusiła. Czcionka mała, ale z czasem da się przyzwyczaić. Sama pozycja ma 270 stron.

Mówiąc szczerze pozycja jest o tym jak przeżyć swoje życie we własnym tempie. Autorka daje nam dużo cennych rad. Zwraca nam uwagę na to co robimy na co dzień. Przy okazji próbuję przekonać nas do zmiany nawyków. Dzieli życie na obowiązki, a także przyjemności i odpoczynek. Oprócz samej treści w publikacji znajdziemy zadania, które powinniśmy wykonać, aby zmienić, a raczej zwolnić swoje życie. Znaleźć to co lubimy, odkrywać nowe rzeczy, cieszyć się jak dzieci.

Na pewno jest to pozycja, której nie da przeczytać się na raz. Przy dłuższym czytaniu odnosi się wrażenie, że ma się dość dobrych rad. Pomimo to pozycje zaliczam jako bardzo pozytywną i wnoszącą coś w moje życie. Otóż zawsze robię 50 rzeczy wraz i przez moją głowę przechodzi setki myśli na minutę. Od przeczytania tej lektury wpoiłam sobie dwa nawyki. Pierwszy z nich to siadam wieczorem i spisuję listę priorytetowych rzeczy na kolejny dzień, które chcę zrobić. Znajdują się na niej zarówno rzeczy związane z blogiem, uczelnią, ale też przyjemności i rozrywka. Nadaję priorytety tym pozycją, które chce, aby były na pewno wykonane (max 2 rzeczy). Dzięki temu nawet jak wykonam jedną z tych rzeczy, które są dla mnie najważniejsze to wiem, że dzień spędziłam owocnie. Kolejną rzeczą, którą teraz robię to niemalże zawsze mam ze sobą notatnik i jak przyjdzie mi do głowy ciekawy pomysł staram się od razu go zapisać. Jak nie mam pod ręką nic do pisania to służy mi do tego telefon. Dzięki temu nie uciekają mi myśli. 



Podsumowując książka wniosła pozytywne zmiany w moim nastawieniu i obecnym życiu. Uświadomiła mi przede wszystkim, że istnienie zależy wyłącznie od nas i nie chcę być w grupie osób, które zawsze odkładają "na później". Podobała mi się i dziękuję Kasi za możliwość przeczytania. 


Nie byłabym sobą, jak bym nie znalazła cytatu.

"Gandhi powiedział kiedyś, że szczęście jest wtedy, gdy to, co myślisz, to, co mówisz, i to, co robisz, znajduje się w harmonii. Im mniejszy rozdźwięk między tym, co chciałabyś robić, a tym, jak naprawdę spędzasz dwoje dni, tym bardziej będziesz spełniona i zadowolona z siebie."
Książkę zgłaszam do wyzwania: "Czytam, bo polskie" i "Czytam, ile chcę."

http://poligon-domowy.blogspot.com/2016/12/wyzwanie-czytelnicze-2017-czytam-bo.html

A Wy lubicie poradniki? Jak sami wpływacie na swoje życie?
Pa ;) 

17 komentarzy:

  1. Do tej pory czytałam ledwie kilka poradników, ale zachęciłaś mnie do tego, by w przyszłości zgłębiać ich temat :)
    Pozdrawiam, MÓJ BLOG!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię podobną tematykę w poradnikach,więc z przyjemnością przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tego typu pozycje odbieram zazwyczaj jako przesyt dobrych rad, który odrzuca od kontynuowania czytania 😜 Ale tej pozycji nawet jestem ciekawa 😜

    OdpowiedzUsuń
  4. I love your blog!
    Do you want to support each other's blog by following each other?:) Please let me know if you do so I can follow you right back x

    xoxo, Nastya

    MY BLOG NASTYA DEUTSCH
    INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę że mogłaby być przyjemna :) nie wiem czy przeczytałam bym ją w całości ponieważ rzadko kiedy sugeruje się czyimś radami :) raczej chodzę własnymi ścieżkami jak prawdziwy kot :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem warto się czymś zasugerować skoro mamy się lepiej czuć i lepiej wykorzystywać czas :)

      Usuń
  6. Poradniki lubię czytać :) Chętnie kiedyś po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. Ja coś wyniosłam, tylko nie wiem na jak długo :D

      Usuń
  8. Kolejna książka dla mnie :D Za dużo rad? pewnie za szybko przeczytałaś ;) Jak się długo czyta takie poradniki to wszystko się rozchodzi w czasie i jest tak optymalnie ;)
    Chętnie kiedyś zaopatrzę się w taką książkę, jeszcze jej nie znam :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Lifestyle by Agnieszka , Blogger