sobota, 24 grudnia 2016

Książkowa Sobota - "Dziewczyna, która przepadła" Katarzyna Misiołek

Witajcie Kochani :)
Pomimo, że dzisiaj Wigilia postanowiłam napisać dla Was książkowy wpis. Doszłam do wniosku, że chyba nie każdy gotuje i do południa może poświęcić chwilkę. A choćby nawet był zajęty to po świętach też jest czas na przeczytanie kilku zdań. Dzisiaj chciałam wspomnieć o książce polskiej autorki (takich będzie u mnie więcej) Katarzyny Misiołek pod tytułem "Dziewczyna, która przepadła". Jest to kontynuacja powieści, jednak bez znajomości pierwszej części da się zrozumieć tę książkę. Zapraszam dalej.




Książkę czytałam w ramach Book Tour u Przeczytanki. Miała 464 strony, jednak szybko się czytało, ponieważ było się ciekawym co będzie dalej. Kolejna lektura w ostatnim czasie, która porusza tematy trudne.

Główną bohaterką jest Monika, którą w sylwestrową noc uprowadza mężczyzna. Trzyma ją w uwięzi przez osiem lat. Dowiadujemy się, co w tym czasie wyczynia psychopata i jak traktuje kobietę. Niektóre sceny są wręcz powiedziałabym obrzydliwe. Z czasem pojawia się druga kobieta, którą Józef, czyli oprawca wybiera na swoją kompankę do życia. Od początku dziewczyny nie lubią się. Monika ciągle myśli o ucieczce, jednak nie udaje jej się to. Wybawieniem staje się dzień, w którym mężczyzna umiera na poczcie na zawał serca. Monika jednak nadal jest uwięziona i skrajnie wyczerpana. Odnajduje ją syn oprawcy i trafia do szpitala. Jak książka się kończy pozostawię w tajemnicy, abyście sięgnęli jeśli Was ciekawi.

Od początku czytania współczułam bohaterce i można powiedzieć, że przeżywałam to jakby z nią. Jak już wspomniałam w niektórym momentach brało mnie obrzydzenie. W momencie, gdy udało się ocalić od oprawcy cieszyłam się. Polubiłam Monikę na tyle, że z chęcią przeczytam pierwszy tom. Pomimo, że miała trochę stron to czytało się ją szybko, ponieważ wciągała. Chciało się wiedzieć, co skrywa kolejna kartka i następna. Fabuła mi się podobała i doceniam jeszcze bardziej, ze względu na polskie autorstwo. Książka otworzyła mi oczy na to, jak wiele okrucieństwa może zadać człowiek oraz jak ciężko jest żyć zamkniętym w czterech ścianach. Dziękuję jeszcze raz za możliwość przeczytania tej książki. Pozostanie na spory czas w mojej pamięci. Znalazłam też słowa, które wyjątkowo mi się spodobały i chcę się nimi z Wami podzielić.



Lubicie książki o trudnej tematyce czy wolicie lekkie lektury? 
Życzę wszystkim moim czytelnikom wesołych, radosnych, rodzinnych, a przede wszystkim zdrowych Świąt Bożego Narodzenia. Niech wymarzone prezenty znajdą się pod choinką i niech Wam się darzy wszystko w życiu.

Pa :)

16 komentarzy:

  1. Zdrowych, spokojnych Świąt Bożego Narodzenia oraz Szczęśliwego Nowego Roku! :-)

    Pozdrawiam,
    www.kosmetykiani.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam podobną książkę, "Czuły punkt". I przyznam, że tamta bardzo mi się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkoda że nie mam czasu na książki. Wesołych, spokojnych świąt :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Oj, książki pochłaniają wiele czasu, ale uwielbiam to :)

      Usuń
  4. Myślę że ta książka mogłaby mi się spodobać. Wesołych świąt. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy wcześniej nie widziałam tej książki. Hm, ciekawa jestem czy by się mi spodobała. Zanotuję sobie ją i może kiedyś po nią sięgnę :D Troszkę ostatnio zaniedbałam u mnie czytanie... niestety. Muszę w końcu odnaleźć chwilkę dla siebie i książki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja nie lubię takich książek, które są okrutne i brutalne. Raczej wolę lekkie, delikatne i z humorem, chociaż nie ukrywam, że zaciekawiłaś mnie i mam chęć po nią sięgnąć :)
    Pozdrawiam i życzę wesołych świąt :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja powiem szczerze, że różne książki czytam :)

      Usuń
  7. Właśnie takie książki lubię najbardziej. Zapadają dużej w pamięci. Nie wiem dlaczego ale im więcej w książce morderstw, cierpienia tym bardziej mi się podoba.
    Zapisuję ją na swoją listę książek do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że i Ty zapisujesz coś ode mnie :)

      Usuń

Copyright © 2016 Lifestyle by Agnieszka , Blogger