poniedziałek, 25 lipca 2016

Moje wrażenia po cyklu Żaby i Anioły Katarzyny Grocholi

Cześć Kochani :)
Ja wiecie lub nie, na początku swojej przygody z blogowaniem wspominałam, że lubię czytać książki. Z tego powodu chciałam Wam dzisiaj przybliżyć cykl Żaby i Anioły Katarzyny Grocholi, a także podzielić się swoją opinią na temat tych książek. Myślę, że w postaci filmowej są znane niemalże każdemu.


Pierwsza powieść z cyklu to "Nigdy w życiu!" licząca 304 strony, następnie "Serce na temblaku" mają 324 strony, poprzez "Ja Wam pokażę!" mającą stron 384, zaś kończąc na powieści "A nie mówiłam!", która liczyła 368 stron. Jest to informacja czysto teoretyczna, która ma wskazać nam kolejność publikacji utworów, a także objętość danej książki.
Przejdźmy zatem do treści.
Wszystkie opowieści mają tych samych bohaterów. Książki opowiadają kolejno o kobiecie mającej na imię Judyta, którą zostawił mąż. Ma ona na wychowaniu dorastającą córkę - Tosie. Znajdziemy zarówno opisy dotyczące życia codziennego, pracy czy życia prywatnego bohaterki. Czytamy, że Judyta postanawia stanąć na nogi i zbudować dla siebie oraz dziecka dom na wsi. Przeplatane jest to z wątkiem jej pracy na stanowisku redaktora, a dokładniej osoby odpowiadającej w redakcji gazety na listy czytelników. Cały czas możemy wyczuć, że kobieta darzy negatywnymi uczuciami wszystkich mężczyzn, ponieważ ocenia ich przez pryzmat swojego byłego męża. Pewnego razu do redakcji zaczyna pisać mężczyzna, którego z czasem Judyta poznaje. Z czasem z Adamem zostają parą, maje wiele przygód oraz planują zawrzeć związek małżeński. A czy im się udało? To albo już wiecie, albo doczytajcie sami.  





Moim zdaniem są to dobre książki polskiej autorki. Jest to typowa literatura obyczajowa, którą się czyta łatwo, lekko i przyjemnie. Niejednokrotnie autorka swoją treścią nas rozbawia, lecz zdarzył się też moment, gdzie wzrusza, aż do łez. Warto dodać, jako ciekawostkę, że tytuł książki zawsze znajduje swoje odzwierciedlenie w treści danego tomu. Polecam przeczytać każdemu, jako taką lekką powieść.

Czytaliście książki lub oglądaliście te filmy?  Czy są chętni, abym opisywała książki na swoim blogu?
Pa :) 

20 komentarzy:

  1. nigdy w życiu i ja wam pokażę oglądałam, ale nie czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też właśnie filmy oglądałam, ale książek nie czytałam. Pracuję ciągle na naukowych książkach i zawsze mam jakieś do przeczytania, analizy i niestety czasu na lżejszą lekturę brak :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam tylko wersje filmowe, z samą Grocholą nie miałam jeszcze okazji się zetknąć. Może kiedyś się zapoznamy, bo ekranizacje były całkiem przyjemne, szczególnie 'Nigdy w życiu!'.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam jej książki, ponieważ sama już kilka czytałam :)

      Usuń
  4. Oglądałam filmy ale książek nie czytałam, może nadrobię to wkrótce :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie czytałam książek Grocholi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czytałam kilka, a teraz mam zamiar zakupić jej najnowszą publikację :)

      Usuń
  6. Osobiście nie przepadam za literaturą obyczajową, ale skoro jest trochę humoru... ~ EvilRay

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest i humor :) na prawdę super się czyta :)

      Usuń
  7. O Grocholi czytałam już wiele słów, ale jeszcze nie miałam okazji poznać na własnej skórze jej prozy, muszę po nią chwycić :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam :) akurat te książki są lekkie, chociaż niektóre o poważniejszej tematyce też polecam :)

      Usuń
  8. dobre książki na lekki dzień :) a film "nigdy w życiu" to już pewnie każdy miał okazję obejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Film raczej na pewno każdy widział :) akurat w wakacje lubię taką lekką literaturę :)

      Usuń
  9. Lubię książki Grocholi ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Z książek Grocholi podobały mu się tylko "Zielone drzwi" i "Kryształowy Anioł". Natomiast czytałam następujące:

    1. "Kryształowy Anioł"
    2. "A nie mówiłam"
    3. "Skrzydeł trzepot"
    4. "Ja Wam pokażę"
    5. "Nigdy w życiu"
    6. "Zielone drzwi"
    7. "Osobowość ćmy"

    z nowo wydanych nie czytałam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo, to tych co piszesz nie czytałam :) czytałam tą serię, "Podanie o miłość", "Zdążyć przed pierwszą gwiazdką" i "Trzepot skrzydeł". Ta ostatnia pomimo, że o przemocy bardzo mnie wciągnęła i szybko ją pochłonęłam :)

      Usuń

Copyright © 2016 Lifestyle by Agnieszka , Blogger