czwartek, 4 maja 2017

O. Augustyn Pelanowski - "Dom Józefa"

Witam Was w maju :)
Jak minęła majówka? Wypoczęci pogoda się udała? Ja odpoczęłam delikatnie od internetu i poświęciłam czas na czytanie. Zatem dzisiaj zapraszam Was na post książkowy, jednak trochę inny niż zawsze. 



Książka ma wygodną czcionkę i 198 stron.

Zacznę od tego, że jak już po okładce i tytule można się domyśleć jest to książka religijna. Tak jestem osobą wierzącą i nie wstydzę się tego powiedzieć. Opisuje jak ważna w naszym życiu powinna być postać świętego Józefa. Autorem jest ojciec Augustyn Pelanowski i można poznać jego rozważania oraz liczne nawiązywania do innych dzieł czy też badań naukowych. Nawiązuje do współczesności oraz do czasów biblijnych przez co łatwiej zrozumieć treść. Książka wspomagana jest obrazami i zdjęciami, dzięki czemu milej się czyta.


Myślę, że warto sięgnąć czasem po pozycje związane z naszą wiarą, ponieważ pogłębiamy wtedy swą duchowość. Pozwoliła mi spojrzeć z innej perspektywy na postać świętego Józefa, jako idealnego i czystego ojca. Lektura mocno porusza model współczesnych rodzin i tłumaczy jak to powinno wyglądać w świetle wiary i naszego Boga. Wielu z nas goni obecnie za pracą, pieniędzmi, czasem wolnym nie zważając na swoją wiarę. Moim zdaniem książka ta skłania do pewnej refleksji nad swoim życiem i postępowaniem.


"Ktoś z ludzi musiał nauczyć Boga być człowiekiem, bo nie wystarczy się nim urodzić - i byli to Józef i Maryja!"
Książkę zgłaszam do wyzwania: "Czytam, bo polskie" i "Czytam, ile chcę".
Sięgacie po literaturę dotyczącą wiary?
Pa ;)

2 komentarze:

  1. Raczej nie wpisuje się w to co bym chciała obecnie przeczytać, ale nie mówię nie ...

    OdpowiedzUsuń
  2. Już dawno nie czytałam takiej książki, ale może jak czas pozwoli to czemu nie ? :)

    OdpowiedzUsuń