wtorek, 25 kwietnia 2017

Guillaume Musso - "Central Park"

Witajcie.
Kolejna przeczytana książka, więc czas na recenzję. Tym razem książka z Book Tour'a z grupy Przeczytaj i podaj dalej od samej założycielki Madzi z bloga Save the Magic Moments. Zapraszam.



Książka jest bardzo dobrze wydana. Ma nawet małą czcionkę, ale większe interlinie przez co wzrok się nie męczy. Posiada 346 stron.

Poznajemy historię w momencie, gdy kobieta budzi się po zakrapianej imprezie i okazuje się, że jest przykuta kajdankami do obcego mężczyzny. Jako, że jest policjantką wydziału kryminalnego zastaje w swej kurtce broń. Oprócz tego ma napisany na ręce jakiś numer telefonu. Budzi nieznajomego i okazuje się, że on poprzedniej nocy też balował, ale w Dubaju, zaś ona we Francji. Znajdują się na leśnej polanie i nie wiedzą, gdzie są. Postanawiają iść do drogi, aby się czegoś dowiedzieć. To co zastają nie mieści im się w głowach. Okazuje się, że znajdują się w Central Parku w Nowym Jorku. Kobieta wiąże swe porwanie z serią zabójstw, którą dokonywał mężczyzna na kobietach, a ona zajmowała się jego sprawą. Nawet ją kiedyś zaatakował. Szukają rozwiązania zagadki, jednak nie chcą zawiadamiać policji. Kradną auto, aby móc się poruszać oraz zastawiają w lombardzie zegarek by dostać pieniądze na podstawowe potrzeby. Co rusz coś się dzieje, ale końca Wam nie zdradzę i odsyłam do lektury.

Początkowo w książce nużyły mnie szczegółowe opisy Nowego Jorku, lecz z czasem wybaczyłam. Akcja toczy się szybko i nawet nie wiadomo kiedy przewijamy kolejne strony. Każdy rozdział rozpoczyna się od cytatu innego autora, co mi się spodobało. Przeżywało się historię wraz z bohaterami i szukało się rozwiązania. Miałam swoje domysły na rozstrzygnięcie zagadki, ale to co autor zrobił w ostatnich rozdziałach przebiło moje oczekiwania. Wszystko odwróciło się o 180 stopni i czytałam wręcz z otwartą buzią. Zarwałam przy książce pół nocy, ale nie żałuję, bo było warto. 

Dziękuję jeszcze raz Madziu za możliwość przeczytania pozycji i na pewno sięgnę po inne książki autora.

Książkę zgłaszam do wyzwania: "Czytam, ile chcę."

Lubicie kryminały? Czytaliście Musso?
Pa ;) 

31 komentarzy:

  1. Chyba nie byłaby dla mnie:P mam wrażenie że mogłaby mnie uśpić ;P

    OdpowiedzUsuń
  2. Oooo wieki już nie czytałam nic przez co zarwałabym choć część nocy :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też staram się nie zarywać nocy na książkach :)

      Usuń
  3. Nie znam, ale w wolnej chwili chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię twórczość Musso :D "Jutro" i "Papierowa dziewczyna" bardzo przypadły mi do gustu :) Muszę koniecznie zapoznać się z tą książką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To była moja pierwsza książka autora, ale wiem, że sięgnę po kolejne :)

      Usuń
  5. Dobrze wiedzieć, wybieram się niebawem do empiku :D
    www.wkrotkichzdaniach.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. O ja... już nie moge się doczekać, kiedy ta książka do mnie dotrze!

    OdpowiedzUsuń
  7. Cieszę się, że Ci przypadła do gustu. To jedna z jego lepszych pozycji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęciłaś mnie na tyle, że sięgnę też po inne jego książki :)

      Usuń
  8. Czytałam książkę i podobała mi się, chociaż jest w nieco innym klimacie niż pozostałe powieści autora. Zakończenie zaskakujące, ale największe wrażenie zrobił na mnie pomysł :) Oszalałabym, gdyby ktoś mi przypiął jakiegoś "ludzia" do ręki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Też bym była przerażona. Po inne książki też sięgnę, więc się przekonam :)

      Usuń
  9. Szalenie mi się podobała. Tempo akcji na początku świetne, nie wiadomo o co chodzi, Alice nic nie pamięta, a Gabriel kręci. Takiego wyjaśnienia sprawy się nie spodziewałam. Myślałam, że Musso tym razem zaserwował nam klasyczny thriller, a on jak zwykle o miłości, życiu i przeznaczeniu. Świetnie to napisał.

    OdpowiedzUsuń
  10. Siostra bardziej lubi twórczość Musso, ale ja chyba też skuszę się na tę pozycję.

    OdpowiedzUsuń
  11. Trochę żałuję, że nie zapisałam się do booktoura, bo książka zapowiada się ciekawie. Próbowałam upolować ją podczas wymiany, ale niestety się nie udało :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest na prawdę ciekawa i zaskakująca. Nie spodziewałam się, że aż tak będę zaskoczona :)

      Usuń
  12. Powiem szczerze, że po okładce nie zwróciłabym uwagi na tą książkę w księgarni, ale opis brzmi niesamowicie ciekawie. Szczególnie, że uwielbiam zagadki :D Już dodałam do listy książek do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie warto :) Po okładce nie zawsze warto oceniać książki :)

      Usuń
  13. Czytałam do tej pory jedną powieść Musso i zakończenie czytałam zupełnie jak Ty - z otwartą buzia :-)
    Szok, szok i jeszcze raz szok.
    Jeżeli wszystkie książki tego autora są napisane w podobny sposób, chyba zostanę jego fanką :-)

    Pozdrawiam, Ania :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Książki jeszcze nie czytałam, ale jestem na początku naszego booktoura i nie mogę się już doczekać.
    Fajne, że przypadła Ci do gustu. Mam nadzieje, że u mnie będzie podobnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcale się nie dziwię, że nie możesz się doczekać :)

      Usuń
  15. Kryminały lubię ale to musi być naprawdę wartka akcja.

    OdpowiedzUsuń
  16. Jakoś nie mogę się przekonać do sięgnięcia po jakąkolwiek książkę tego autora. Fabuły wydają mi się... nieciekawe :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Lifestyle by Agnieszka , Blogger