sobota, 10 grudnia 2016

Książkowa Sobota - "Moje serce i inne czarne dziury" Jasmine Warga

Witajcie Kochani :)
Mamy sobotę, więc czas na książkowy wpis. Dzisiaj tematyka lektury będzie ciężka, ale o takiej też trzeba mówić. Jesteście ciekawi co myślę na temat "Moje serce i inne czarne dziury" to zapraszam dalej.



Książkę czytałam w ramach Book Tour u Molinka Książkowa, gdzie serdecznie Was zapraszam.

Czcionka wygodna, książka ma 322 strony i dość szybko się czyta. Książka ze względu na treść nie jest przyjemna. Problematyka ciężka, ponieważ dotyczy depresji. Dokładniej mówiąc depresja dotyka młodą dziewczynę, która wyrzuca sobie, że przez nią jej ojciec zamordował człowieka. Boi się, jak ona będzie zachowywać się w przyszłości. Pracuje w Call Center, a przy okazji wchodzi na stronę internetową, gdzie szuka partnera do samobójstwa. Odnajduje 17-letniego chłopaka, który mieszka w sąsiednim mieście. Spotykają się i planują ten czyn. Ustalają datę i miejsce, a dla niepoznaki wśród najbliższych spotykają się częściej jak normalni nastolatkowie. Nie powiem tutaj czy zabiją się wspólnie, ponieważ to możecie sami doczytać, jeśli Was zaciekawi.

Początkowo myślałam, że książka będzie lekka, jak większość pozycji dla nastolatek. Jednak się przeliczyłam. Emocje jakie mną targały podczas czytania to głównie smutek. Zastanawiałam się nad tym, jak stan naszej psychiki wpływa na myślenie. Dochodziłam do wniosku, że jednak warto udać się do specjalisty, gdy nie radzimy sobie sami ze sobą, a nie zamykać się w sobie. Myślę, że mi też ciężko by było się otworzyć przed innymi w stanie depresyjnym. Niestety, ale jest podstępna choroba, lecz można z nią walczyć. Wielki plus dla autorki za książkę, która porusza tak ważny problem jak chęć odebrania sobie życia przez młodych ludzi. Dodatkowo wpleciona jest nauka fizyki, jako urozmaicenie i hobby dziewczyny. Na końcu książki umieszczone są dodatkowo telefony zaufania, co może się przydać. 

Osobiście polecam do przeczytania tą książkę osobom, które są na życiowym zakręcie i myślą, że już nic nie da się zrobić. Zawsze jest jakieś rozwiązanie i warto go szukać. Dziękuję jeszcze organizatorce Book Tour za możliwość przeczytania tej lektury, ponieważ wiem, że jest to pozycja, która jednak pozostanie w głowie na dłużej. Pozwala spojrzeć na swoje życie i zdrowie z innej perspektywy.

Lubicie takie książki o ciężkiej tematyce?
Pa :)

10 komentarzy:

  1. Ja się przyznaje że mało czytam z braku czasu i z tego powodu że mało kiedy jakaś książka mnie interesuje :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ostatnio odstawiłam seriale na poczet książek :)

      Usuń
  2. Właśnie takie ciężkie i trudne tematy najbardziej wciągają mnie w książkach.
    Co prawda spodziewam się dobrego zakończenia, a nawet miłości ale i tak chętnie bym po nią sięgnęła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zakończenie nie jest tu takie oczywiste.. Wzbudzam jeszcze bardziej Twoją ciekawość :)

      Usuń
  3. Sama nie wiem. Nigdy nie zabierałam się za takie książki. Lubię książki o młodzieży, więc może i ta by mnie wciągnęła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że nawet by Ci się spodobała :)

      Usuń
  4. Książka jest już u mnie. Doszła błyskawicznie (wczoraj). Zabieram się do czytania i zobaczymy jak mi się będzie podobała :D
    Pozdrawiam
    Marta z Na planecie Małego Księcia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, cieszę się, że jest już u Ciebie i czekam na Twoją opinię :)

      Usuń
  5. lubię takie książki, ale akurat ta mi się nie spodobała, o wiele lepiej tematykę samobójstw przedstawiono w 13 powodach Jay Asher. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń