sobota, 17 grudnia 2016

Książkowa Sobota - "Małe kobietki" Louisa May Alcott

Cześć Kochani :)
Listopad już dawno za nami, ale ja z braku czasu listopadową lekturę miesiąca z Klubu książki skończyłam czytać początkiem grudnia. Mieliśmy przeczytać "Małe kobietki" Louisa May Alcott. Dzisiaj chciałabym Wam napisać parę słów o tym książkowym klasyku. Zapraszam.


Znalezione obrazy dla zapytania małe kobietki
Jak większość książek miesiąca i tę pozycję czytałam na laptopie w formacie pdf. Czcionka była średnio wygodna, a pozycja miała 304 strony. Myślę, że kolejne lektury będę już czytać w wersji papierowej, aby móc spokojnie zrobić sesję zdjęciową.
Przejdźmy do tematu książki. Jest to historia rodziny z XIX wieku żyjącej w Ameryce. Ojciec idzie na wojnę, zaś matka zostaję w domu z czterema córkami. Dwie z nich są starsze. Autorka opisuje ich codzienne życie i ciekawe historie. Dowiadujemy się jakie dziewczynki mają zajęcia i co robią w domu. Każda z nich ma swoje wady i matka stara im się je nakreślać, aby mogły nad sobą pracować. Stara się im przekazać jak najlepsze wartości, którymi powinny się kierować w życiu.

Początkowo byłam do lektury sceptycznie nastawiona, ponieważ jakoś nie przepadam za klasykami. Muszę jednak przyznać, że czytało się bardzo przyjemnie i chętnie sięgnę po kolejną część, ponieważ jestem ciekawa jak potoczyły się losy dziewczynek. Myślę, że książkę powinny przeczytać młode dziewczynki, aby mogła ich pokierować w życiu. Sama chętnie bym przeczytała tę lekturę wcześniej. Młode osoby uczą się jak ważna w życiu jest miłość, wzajemny szacunek i wszystko to pokazane jest na przykładzie czterech sióstr. Podobała mi się fabuła i bohaterowie. Wiadomo, że tutaj akcja nie zaskakuje i nie jest tak szybka jak w kryminale, ale wszystko pięknie ze sobą współgra. Można nawet powiedzieć, że czytając wczuwałam się i miałam wrażenie jakbym siedziała pośród nich. Najbliżej mi chyba było do Jo, która swoim charakterem czy też wyglądem przypominała trochę chłopczycę. Emocje bardzo pozytywne i takie książki też czasem trzeba czytać, bo nie samymi kryminałami człowiek żyje. Ponadto uważam, że są takie pozycje, które warto znać i ta zdecydowanie do nich należy.

Jak myślicie spodobała by się Wam ta książka? A jakie pozycje według Was każdy powinien przeczytać?
Pa ;)

20 komentarzy:

  1. Całkiem ciekawa takie życiowe książki lubię podobnie jak filmy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja średnio lubię, chociaż jak wspomniałam niektóre trzeba znać :)

      Usuń
  2. Nie jest to typ książek jakie czytam ale jakaś odmiana nie zaszkodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie lubię książek elektronicznych,strasznie męczy mnie takie czytanie na laptopie,czy na smartfonie lub innych tego typu nośnikach.Jednak tradycyjna książka to jest to..Ja niestety ostatnio nie mam za wiele czasu wolnego na czytanie książek,ale ta chyba powinna być dosyć ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam czytać i robię to wszędzie gdzie się da :)

      Usuń
  4. W takim razie muszę poznać tą pozycję ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Też tak myślałam, a jednak się przekonałam :)

      Usuń
  6. Nie czytałam, ale oglądałam film- UWIELBIAM! Zwłaszcza Jo :) I również film bardzo polecam w okresie okołoświątecznym, zaczaruje Was :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Filmu jeszcze nie oglądałam i z chęcią sięgnę :)

      Usuń
  7. Jo to chyba ulubienica wszystkich czytelniczek. JA się z nią całkowicie utożsamiam :)i też bardzo żałuję, że nie podetknięto mi ją pod nos, gdy miałam te naście lat - wspaniała, ponadczasowa pozycja. Polecam również "Zabić drozda" - to jeszcze piękniejsza książka, również ucząca czym człowiek powinien się w życiu kierować. Tym ciekawsza, że narratorem jest pewna mała, bardzo mądra dziewczynka - też chłopczyca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To książkę, którą polecasz też chętnie poczytam :)

      Usuń
  8. dawno, dawno temu próbowałam i odłożyłam ją po kilkunastu stronach. zastanawiam się, czy nie spodobała by mi się teraz - dorosłam troszkę, a film bardzo mi się podobał. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja z kolei uwielbiam klasykę! :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tyle razy o niej słyszałam i widziałam gdzieś w internecie, a nigdy jeszcze nie miałam okazji czytać. Myślę, że to książka dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Lifestyle by Agnieszka , Blogger