sobota, 5 listopada 2016

Książkowa Sobota - Przypadkowy Book Tour "Pan Przypadek i celebryci" Jacek Getner

Cześć Kochani :)
Mamy kolejną sobotę, siedzę sobie z kawką i myślę jak opisać Wam książkę, którą nie dawno skończyłam czytać, a mianowicie "Pan Przypadek i celebryci". Jak widać po tytule jest to kolejny Book Tour, w którym biorę udział i zapraszam również Was - szczegóły znajdziecie tutaj. Organizatorką akcji jest Kasia z bloga Poligon Domowy. Już teraz mogę zdradzić, że zgłosiłam się u niej też do innych Book Tour'ów. Przejdźmy jednak do samej książki.


Książka "Pan Przypadek i celebryci" jest kryminałem, ponieważ tytułowy bohater jest detektywem, który rozwiązuje różne zagadki. Ma 234 strony i wygodną do czytania czcionkę (tak, zawsze będę o czcionce pisać).
Lekturę czyta się szybko, ponieważ ma ciekawą fabułę i cały czas jesteśmy ciekawi co będzie dalej. Dzieli się na trzy rozdziały, w których opisane są trzy różne sprawy rozwiązywane przez Jacka. Jest to druga część serii, jednak nie czytając pierwszej da się wszystko zrozumieć. Sama zaczęłam od tej książki i wszystko było jasne, a pierwszą część przeczytam później, bo spodobał mi się styl pisania autora.
Detektyw Jacek Przypadek jest to bohater dynamiczny, bacznie obserwujący ludzi i wyciągający wnioski z ich zachowania. Twierdzi, że ludzie są przewidywalni i nie robią nic bez przyczyny. Dzięki takiemu podejściu udaje mu się rozwiązać sprawy celebrytów. W pierwszym rozdziale mamy do czynienia ze sprawą zabójstwa aktora, gdzie trzeba znaleźć morderce. W drugim bohaterem, który wynajmuje detektywa jest prezenter telewizyjny, który prowadzi "szoł" i zginęła mu książka. Trzeba odnaleźć publikację, ponieważ mężczyzna robił notatki na marginesach, które nie mogą wypłynąć na zewnątrz. Ostatni rozdział dotyczy zaginięcia narzeczonego aktorki. Wszystko przeplatane jest jeszcze wątkami przyjaźni Jacka z Błażejem, przygodami głównego bohatera z kobietami oraz wątkiem policyjnym, gdzie aspirant Łoś próbuje dowiedzieć się, jak Jackowi udaje się rozwikłać sprawy.
Akcja jest ciekawa, co rusz coś się dzieje. Nie jednokrotnie zostałam zaskoczona jak potoczyły się losy i kto jest winny. Przyznam od razu, jak już zaznaczyłam w książce, że Jacek Przypadek kojarzy mi się z aktorem, który grał w serialu "Lokatorzy" właśnie Jacka Przypadka. Moje skojarzenie nie jest dobre, ponieważ w książce bohater jest całkiem inny.


Chciałam się z Wami jeszcze podzielić cytatem:
"Miłość jest miłością, bez względu na to, co się do jej powstania przyczyniło."

Pomimo, że to kryminał, to znajdują się w nim takie perełki. Książka mi się podobała i chętnie przeczytam inne publikacje autora. Styl jest lekki, zawsze coś się dzieje, czyli wszystko co lubię najbardziej w lekturze. Nie mam się do czego przyczepić, ponieważ wszystko mi odpowiadało. No może, za wyjątkiem szczegółowości liczb u jednego z bohaterów, ale to właśnie był jego urok, ponieważ tak został wykreowany.
Zapraszam Was również do polubienia Fanpage autora - Klik.

Jak myślicie spodobała by się Wam taka lektura? Jaki gatunek lubicie najbardziej?
Pa ;)

16 komentarzy:

  1. bardzo lubię kryminały więc myślę że książka mogłaby mnie zaciekawić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię kryminały, więc pewnie przypadłaby mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam dwa, czy trzy pierwsze tomy tej serii i całkiem przypadły mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Niedługo książka powinna dotrzeć do mnie. Zobaczymy czy mi się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie wiem, że do Ciebie wysyłałam :) Bo pamiętałam dane z wymiany książkowej :)

      Usuń
  5. Muszę potrenować rysowanie dmuchawców :) Mnie się podobało, aczkolwiek nie obyło się bez marudzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe, latawiec ładny był :) Właśnie wczoraj wieczorem poczytałam sobie Twoje zdanie na temat książki :)

      Usuń
  6. Nie do końca w moim guście, ale nie wykluczam że się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zaciekawiły mnie te trzy rozdziały, szczególnie drugi...
    Co takiego tajemniczego jest w notatkach, że nie mogą ujrzeć światła dziennego ;)
    Interesujące...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na prawdę, a rozwiązaniem będziesz zaskoczona, chyba, że lubisz rozwiązywać zagadki :) Chociaż powiem szczerze, że i tak chyba nie uda się zgadnąć :)

      Usuń
  8. Bardzo zachęcająca recenzja - książka wędruje na moją listę ksiażek do przeczytania. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za piękne słowa, bardzo motywują mnie do działania :)

      Usuń