sobota, 29 października 2016

Książkowa sobota - "Nieznajomy" Cobena

Witajcie Kochani :)
Mamy kolejną sobotę, więc czas opisać kolejną książkę. Jak wiecie należę do Klubu Książki na Faceboku (klik), gdzie co miesiąc wybieramy książkę, którą przeczytamy, a następnie o niej podyskutujemy. Opisywałam Wam już jedną z nich, czyli "Milczącą Siostrę". Dzisiaj chciałam podzielić się swoimi spostrzeżeniami o lekturze września, a mianowicie o "Nieznajomym" Harlana Cobena. Zapraszam dalej.

                                                                          (źródło)

Książkę tą czytałam na laptopie w wersji pdf, dlatego też nie dodam realnych zdjęć, za co przepraszam. Przyznam szczerze, że wcześniej nie czytałam kryminałów, ponieważ bardziej kojarzyły mi się one z horrorami (moja wyobraźnia czasem różnie działa). Więc, można powiedzieć, że to moje pierwsze podejście do tego gatunku i jak najbardziej mi się spodobało. Dodam jeszcze, że nie przepadam za czytaniem w wersji elektronicznej, ponieważ moje oczy szybko się męczą i muszę często robić krótkie przerwy. Noszę się z zamiarem kupna czytnika i może do nowego roku mi się uda. Z autorem również spotkałam się po raz pierwszy. Lektura ma 416 stron, a teraz przejdźmy do jej treści.

Główny bohater Adam jest ojcem, mężem i prowadzi normalne życie. W pubie spotyka nieznajomego, który przekazuje mu tajemnice dotyczącą jego żony. Otóż twierdzi, że kobieta udawała ciążę, dzięki portalowi internetowemu. Małżeństwo chce wyjaśnić całą sprawę, ale okazuje się, że kobieta znika, pisząc jedynie sms: By Adam się nie martwił i zaopiekował dziećmi. Podczas, gdy mężczyzna chce dociec prawdy występuje cała lawina zdarzeń. Nieznajomy odwiedza również inne osoby, wyjawiając im sekrety o ich bliskich. Dochodzi do kilku morderstw. Kto za tym stoi? Między innymi ginie przyjaciółka policjantki, która pomaga bohaterowi rozwikłać problem kim jest nieznajomy. Książka kończy się drastycznie, ale tego Wam nie zdradzę, tylko zachęcę do lektury.

Zdecydowanie szybko, lekko i przyjemnie się czyta. Jest wiele zwrotów akcji, niespodziewanych wydarzeń, przez co ciężko się oderwać. Zagadka jest ciekawa, fabuła wciąga i aż chce się czytać. Gatunek jak najbardziej mnie do siebie przekonał i na mojej liście czytelniczej już pojawiają się nowe tytuły i autorzy. Niestety rozczarowało mnie zakończenie tej zagadki, ale nie zawsze jest tak jak chcemy. Dodatkowo uważam, że autor za bardzo pominął wątek dzieci, które przeżywały nagłe i niespodziewane zniknięcie matki. Myślę, że sięgnę jeszcze po inny kryminał Cobena, aby się przekonać co do jego twórczości.

Zaciekawiłam Was choć trochę? Lubicie czytać kryminały?
Pa :)

14 komentarzy:

  1. Lubię książki tego autora :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z chęcią przeczytam inne pozycje tego autora :)

      Usuń
  2. Ooo to książka idealna dla mnie :) Kryminały to chyba jeden z moich ulubionych gatunków.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jako, że Harlan Coben to mój ulubiony autor, ciężko mi z dystansu patrzeć na Jego twórczość - uwielbiam styl, język i pomysły pisarza. Niestety, czasem tak bywa, że rozczarowują nas zakończenia.
    Polecam Ci książki z serii o Myronie - są fenomenalne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie przeczytam :) Ale na razie przeczytam inne książki, które mam w kolejce na półce :)

      Usuń
  4. Niestety za dużo nie czytam na co dzień, ale z pewnością pozycja warta uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam kryminały to jeden z moich ulubionych gatunków. Tę książkę udało mi się wymienić w ostatniej wymianie Przeczytaj i podaj dalej, więc czeka w kolejce na przeczytanie. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta książka była moim pierwszym spotkaniem z twórczością autora. Podobała mi się i na pewno sięgnę po inne książki Cobena.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo się cieszę, że książka Ci się spodobała,a przede wszystkim, że gatunek Cię przekonał. Osobiście uważam, że Coben ma dużo lepsze książki :) A zawsze będę polecała Camillę Lackberg. Ciepło pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lackberg pierwszą książkę już sobie zażyczyłam pod choinkę :)

      Usuń

Copyright © 2016 Lifestyle by Agnieszka , Blogger