sobota, 22 października 2016

Książkowa sobota - Book Tour z "Antyczłowiekiem" Dariusza Regulskiego

Witajcie Kochani :)
Jakiś czas temu na fanpage podzieliłam się informacją, że mam w planach pisać na blogu o książkach. Pomysł znalazł odbiorców, więc z dniem dzisiejszym powstaje cykl "Książkowa sobota". Myślę, że przypadnie Wam do gustu.
Jak wiecie wymieniałam się książkami z Matka Puchatka, która w ostatnim czasie zorganizowała  Book Tour. Jest to akcja, która polega na wysyłaniu książki po Polsce, do osób, które się zgłoszą. Czytamy daną publikacje i notujemy lub zaznaczamy co nam się podoba, a co wzbudza zdziwienie lub z czym się nie zgadzamy. Więcej o tym przedsięwzięciu przeczytacie u organizatorki, co podlinkowałam wyżej.
Książka "AntyCzłowiek" Dariusza Regulskiego, o której będę pisać jest zbiorem myśli autora podzielonych na tematyczne rozdziały.


Książka należy do cienkich, ponieważ ma tylko 95 stron. Czcionka jest średniej wielkości, ale jak najbardziej wygodna (jest to dla mnie ważna kwestia, ponieważ moje oczy szybko się męczą). Czytałam ją z wielkimi przerwami dwa dni. Przyznam, że to moja pierwsza publikacja tego autora.
Tematyka jest trudna, ponieważ dotyczy naszego codziennego życia i problemów ludzkości. Poruszane są kwestie miłości, śmierci, polityki, książek, a przede wszystkim zachowania ludzkiego w różnych sytuacjach. Jest to lektura, której nie da się z dnia na dzień zapomnieć. Raczej zapada w pamięć i trzeba się nad nią zastanowić. Czytając nie raz myślałam, co ja bym zrobiła czy jak ja się zachowuję w danej sytuacji. Mówiąc krótko zawiera w sobie sens istnienia.
Jedyną rzeczą jaką bym zmieniła jest ponowna korekta publikacji, ponieważ zawiera liczne powtórzenia. Myślę, że warto sięgnąć i zagłębić się chwilę nad takimi rzeczami jak religia, strach przed śmiercią, nieszczęśliwa miłość i wiele innych. Poznać zdanie autora, a następnie pomyśleć czy się zgadzamy czy może mamy wręcz odrębne zdanie. Ja osobiście wielokrotnie odnajdywałam w sobie antyczłowieka, ponieważ zdarzenia wydawały się być z mojego życia. Jednak zdarzały się rozdziały, gdzie miałam kompletnie inne zdanie i można by powiedzieć, że zachowałabym się jak większość społeczeństwa.
Po przeczytaniu książki zaczęłam w internecie szukać informacji o autorze i musicie wiedzieć, że doznałam potężnego szoku jak okazało się, że jest on młodszy ode mnie. Dodam jeszcze, że pisze pod pseudonimem.
Zdecydowanie polecam książkę i uważam, że warto ją przeczytać. Nie będzie to długa lektura, ale na pewno wnosząca coś do naszego życia, a choćby nawet nie, to zmusi nas do refleksji.


Pozostałym uczestniczkom Book Tour życzę miłej lektury oraz wspomnę, że do akcji nadal można dołączyć. Zapraszam Was do AntyCzłowieka na FB.

Aby bardziej Was zaciekawić przedstawiam zdjęcie jednego z rozdziałów. Internet to moje uzależnienie i dlatego to wybrałam.


Jak myślicie podobałaby się Wam taka książka? Co sądzicie o tym cyklu?
Pa :)

20 komentarzy:

  1. Przepięknie dziękuję Ci udział w zabawie. Cieszę się, że lektura nie okazała się klapą, no i że znalazłaś w sobie odrobinę AntyCzłowieka :)

    Mocno ściskam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja dziękuję za możliwość przeczytania i wyrażenia swojej opinii :) Kolejnym czytelnikom życzę miłej lektury :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Ja również dziękuję :) Książka na prawdę potrafi wnieść coś do naszego życia i skłania do refleksji :)

      Usuń
  3. Bardzo fajnie napisałaś ale nie wiem czy książka przypadłaby mi do gustu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że znalazłabyś w sobie chociaż odrobinę Antyczłowieka :)

      Usuń
  4. Nie do końca jestem przekonana co do książki:) ja niestety bardzo mało czytam bo zwyczajnie brakuje mi wolnego czasu :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja staram się zawsze znaleźć czas na książkę :) Często w komunikacji czytam czy też przed samym snem. Dlatego też cierpią na tym blogi, które obserwuję, ponieważ wolę zagłębić się w lekturze niż przeczytać nowy post. A potem nadrabiam :)

      Usuń
  5. Bardzo lubię taką tematykę książek, więc podejrzewam iż mogłaby mi się spodobać. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto czasem poczytać książki z sensem, które zmuszają do myślenia :)

      Usuń
  6. Ciekawa jestem tej książki. Na pewno jest to pozycja inna niż te, które zazwyczaj czytam. Fragment o Internecie zaciekawił mnie na tyle, że chętnie przyłączę się do akcji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie zapraszam i w takim razie życzę miłej lektury :) Chętnie poczytam Twoją opinię :)

      Usuń
  7. Tytuł intrygujący, książka nie jest obszerna, więc warto pościęcić jeden wieczór na jej lekturę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, przeczytać idzie szybko, refleksja jest trochę dłuższa :)

      Usuń
  8. Ciekawa książka :) Lubię takie, których nie da się zapomnieć i które wnoszą coś do życia, dlatego zapisuje i sięgnę po nią w wolnej chwili. Dziękuje za recenzję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja najczęściej czytam lekkie i szybkie pozycje, które nie zostają na długo w pamięci. Tutaj było inaczej, ponieważ książka cienka, ale potrafi wsiąknąć w pamięć :)

      Usuń
  9. O "Antyczłowieku" słyszałam i noszę się z zamiarem przeczytania. Myślę, że nie będą mi przeszkadzały liczne powtórzenia, bo pewnie mają swój cel ;)
    Cieszę się, że postanowiłaś rozpocząć nowy cykl na blogu. Na pewno będę zaglądać, nie tylko w sobotę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo za miłe słowa :)
      Po prostu z czasem dołączam kolejne moje zainteresowania również na bloga :) A książkę jak najbardziej polecam :)

      Usuń