poniedziałek, 12 września 2016

Diane Chamberlain "Milcząca siostra" - moje wrażenia

Witajcie Kochani :)
Dzisiaj miał być całkiem inny post, a mianowicie recenzja kosmetyku lecz nic z tego, ponieważ miałam pecha i zalałam swojego laptopa. Więc chwilowo wszelkie zdjęcia utracone, ale mam nadzieję, że za niedługo je odzyskam. Jednak o Was zawsze pamiętam i obiecałam sobie regularność w dodawaniu wpisów, więc podzielę się dzisiaj z Wami moją refleksją po przeczytaniu książki "Milcząca siostra". Zapraszam dalej.

O książce:
"Autorka licznych bestsellerów Diane Chamberlain napisała wielowymiarową opowieść o siostrach i mrocznych tajemnicach.
Riley MacPherson przez całe życie sądziła, że jej starsza siostra Lisa we wczesnej młodości popełniła samobójstwo. Teraz, ponad dwadzieścia lat później, odnajduje dowody, że to nieprawda. Lisa żyje. Przybrała nową tożsamość. Dlaczego jednak przed laty postanowiła uciec z domu i jakich tajemnic strzeże do dziś? Poszukując prawdy, Riley musi zdecydować, co przeszłość oznacza dla jej obecnego życia.
A jeśli całe twoje dotychczasowe życie okazuje się zbudowane na kłamstwie… Co byś zrobiła? Czy chciałabyś poznać prawdę?". 

Moja opinia:
W książce "Milcząca siostra" poznajemy bohaterkę - Riley - w trudnych dla niej okolicznościach ze względu na śmierć ojca. Musi uporać się z podziałem majątku między siebie, a brata - Dannego. Z pomocą przychodzi jej stara przyjaciółka matki - Jeannie. Początkowo jest to osoba irytująca, ponieważ we wszystko się miesza i chciałaby zrobić sama. To ona wyjawia dziewczynie, że miała romans z jej ojcem. Następnie Riley zaczyna interesować się śmiercią swojej siostry - Lisy, gdyż wysnuwa przypuszczenia, że jej samobójstwo było upozorowane. Jej siostra żyje, jednak zmieniła tożsamość i założyła rodzinę. Co skłoniło ją do tak strasznego czynu? Czemu nie utrzymywała kontaktu z rodzicami i rodzeństwem? Jak widać w książce sekret jest przykryty sekretem. Aż ciężko uwieżyć, że ktoś mógłby okłamywać swoich najbliższych przez tyle lat i to jeszcze z powodzeniem. Główna bohaterka w ciągu kilku dni dowiaduje się, że jej życie jest zupełnie inne, niż wyobrażała sobie przez te wszystkie lata. Odkrywa wszelkie rodzinne tajemnice. Wątek Dannego też jest dość specyficzny, ponieważ odniósł on rany zarówno fizyczne jak i psychiczne po wojnie, w której brał udział. Kocha swoją młodszą siostrę, zaś starszej szczerze nienawidzi.
Po książce spodziewałam się całkiem czegoś innego niż otrzymałam. Zaczęłam czytać z ciekawością, ponieważ nie znałam wcześniej autorki. Każdy rozdział wciągał mnie na nowo, co rusz serwowano nam ciekawe zwroty akcji. Z każdą stroną nietuzinkowo rozwiązywane były zagadki. Mówiąc krótko książka ciekawa, wciągająca oraz z nieoczekiwanymi rozstrzygnięciami tajemnic. Powieść lekka i przyjemna, którą łatwo i szybko się czyta. 

A jak dowiedziałam się o książce?
Już wam mówię. Od jakiegoś czasu należę do Klubu Książki (dokładnie tutaj), którego pomysłodawcą jest Magdalena z bloga Save the Magic Moments. Jest to osoba, która ma wiele pomysłów, które mają promować czytanie, o czym możecie przekonać się dołączając do Klubu. Jednym z nich jest Lektura Miesiąca. Jest to książka, co miesiąc z innego gatunku, którą możemy wspólnie wybrać. Następnie czytamy i omawiamy na grupie. Możemy się w ten sposób dowiedzieć, jak różne odczucia mają osoby na temat jednego autora, wątku czy bohatera. Właśnie w sierpniu lekturą miesiąca była "Milcząca siostra", którą starałam się opisać.

A Wam spodobała by się taka pełna tajemnic lektura?  

4 komentarze:

  1. cieszę się, że nasza lektura przypadła Ci do gustu. sama też wcześniej nie znałam autorki i mnie mocno zaskoczyła - miała być powieść obyczajowa, a wyszedł całkiem przyjemny thriller :) Ciekawa jestem co powiesz na temat Cobena :)

    Ciepło pozdrawiam i dziękuję za informacje na temat naszej grupy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj na temat Cobena to najbardziej zaskoczyłam samą siebie :)

      Usuń